Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Gotuj się! - Polskie pasje kulinarne i kultura stołu Gotuj się! - Polskie pasje kulinarne i kultura stołu Gotuj się! - Polskie pasje kulinarne i kultura stołu

25.09.2009
piątek

Cukinia przypomina mi o Italii

25 września 2009, piątek,

  Wyszedł kolejny numer mojego ulubionego miesięcznika „Moda na zdrowie”. Lubię to pismo nie tylko ze względu na to, że nic nie kosztuje (rozdawane jest w aptekach) lecz przede wszystkim dlatego, iż w każdym numerze znajduję coś ciekawego dla siebie … Czytaj dalej

24.09.2009
czwartek

Nie wychodź za próg bez piżamy…

24 września 2009, czwartek,

… ale jak tu się powstrzymać jeśli zza okna werandy widać kilka pięknych prawdziwków rosnących pod płotem?! Ale latanie po ogrodzie i lesie całkiem na golasa i jeszcze „na mokro”, bo prosto spod prysznica też nie jest dobrze na wsi … Czytaj dalej

23.09.2009
środa

Zgadnij co gotujemy? (4 B)

23 września 2009, środa,

Obiecałem więc słowa dotrzymuję. Dziś quiz, w którym nagrodą jest książka-przewodnik po Polsce wydana przez „Politykę”. Na 304 stronach znajdziecie propozycje 106 tras pełnych atrakcji. I oczywiście informacje gdzie można dobrze posilić się. No to do roboty! 1 – Czy w … Czytaj dalej

22.09.2009
wtorek

Moda na bratanków

22 września 2009, wtorek,

  W czasach mojej młodości wina węgierskie, zwłaszcza Egri Bikaver i tokaje, były szczytem wyrafinowania i dobrego smaku. Po zmianach ustrojowych wina bratanków niemal zniknęły ze sklepów. Ostatnio wracają i to triumfalnie. Sprowadza je np. Marek Kondrat, co dodatkowo motywuje … Czytaj dalej

21.09.2009
poniedziałek

Piękna i nasza…

21 września 2009, poniedziałek,

Tak fajnie zrelacjonował swój pobyt na Roztoczu Antek, że aż wezbrała we mnie zazdrość. Też przecież znam ten region, bywałem tam wielokrotnie, a nigdy go tu nie prezentowałem. Konkurować z Antkiem nie będę, bo jego targowe zdjęcia są wspaniałe. Ale … Czytaj dalej

21.09.2009
poniedziałek

Schab z grzybami

21 września 2009, poniedziałek,

40 dag schabu (może być chudy schab karkowy), 4 marchwie, 30 dag boczniaków, 2 pory, pół szklanki bulionu z kostki, 2 łyżki masła lub pół na pół z olejem, 3-4 łyżki czerwonego wina (nie koniecznie), sól, pieprz. 1. Schab pokroić … Czytaj dalej

21.09.2009
poniedziałek

Pyszny jabłkowy mus

21 września 2009, poniedziałek,

3 kg jabłek, 3 i pół szklanki cukru, ok. 5 cm laski cynamonu 1. Jabłka umyć, w całości ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do wypieków i wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 st C na około 40 minut. 2. … Czytaj dalej

21.09.2009
poniedziałek

Pstrągi z nadzieniem

21 września 2009, poniedziałek,

4 nieduże (?jednoosobowe?) pstrągi, 2 kopiaste łyżki masła, 2 duże ząbki czosnku, 4 łyżki posiekanej zielonej pietruszki, sól, biały pieprz. 1. Pstrągi wypatroszyć, oskrobać, odciąć łebki, umyć i osuszyć papierowym kuchennym ręcznikiem. Lekko posolić ryby po wierzchu. 2. Czosnek przecisnąć … Czytaj dalej

21.09.2009
poniedziałek

Pomarańczowe kotlety

21 września 2009, poniedziałek,

4 kotlety wieprzowe, 2 łyżki oliwy z oliwek, spora szczypta mielonego pieprzu, 2 łyżeczki zupy cebulowej w proszku, 4 plastry pomarańczy i pół szklanki soku pomarańczowego (może być z kartonika). 1. Mięso lekko zbić i uformować owalne kotlety. 2. Na … Czytaj dalej

21.09.2009
poniedziałek

Konfitura z rajskich jabłuszek

21 września 2009, poniedziałek,

1 kg rajskich jabłuszek, 4 szklanki cukru. 1. Jabłuszka umyć nie usuwając ogonków, każde nakłuć kilkakrotnie igłą, dzięki czemu delikatna skórka nie popęka w czasie gotowania. 2. Zagotować 3 litry wody, wrzucić do niej jabłuszka i gotować 5 minut. Wyjąć … Czytaj dalej